TRIUMPH TR 250
(INCL. LANGE CHAUFFEUR AANPASSING!)
In 1999 gekocht en alles wat je met een klassieke auto kunt doen hebben wij ook echt gedaan. Leuke binnenweg ritjes in Nederland, vakantietrips door Europa, en bovenal heel erg veel rally km’s in NL als in Europa. In 2014 was het alweer 20 jaar geleden dat de TR 250 was gerestaureerd. Ondanks het gedegen onderhoud ontkom je er niet aan dat je ooit weer eens voor de keus staat.
Deze TR 250 is in alle opzichten uniek en enige in zijn soort. In 2015 is een “bolt on nut” restauratie afgerond. Al het sleutelwerk is uiteraard door mijzelf gedaan, maar de beste toeleveranciers in NL hebben al het overige werk uitgevoerd. Piet Mozes heeft het plaatwerk en chassis gerestaureerd. Mid Friesland het spuitwerk. Motorrevisie door Peter van Giersbergen. Versnellingsbak door Frits von Münching. Differentieel door Nico Baas. Interieur van Straaten. Nieuwe bekabeling incl. de extra’s door Beek Classic Wire.
Omdat we in de tussentijd een zwarte MGB-GT voor de rally ’s gebruikten die prima voldeed hebben we met de TR 250 na de restauratie nooit meer één rally km gereden. Toch is de TR 250 geheel ingericht om deel te mogen nemen aan alle klassieke rally’s zowel nationaal als internationaal. Denk aan een mechanische Halda tripmaster, een digitaal kompas, kaartleeslamp, dubbele 12 Volt stopcontact, hoofdschakelaar, 2 verstralers, dim-/groot licht 90/100Watt, extra achteruitrijdlamp, ruitenwisser interval schakelaar, extra grote RVS tank, koni’s voor en dikke stabilisator, niet verlaagd (ivm bospaden), achter sport armschokbrekers, 3 puntsgordel met oprol automaat, 141 pk (vermogensbank meting), 4 bak met overdrive (op 2e,3e en 4e), 65 A dynamo, nieuwe accu (2022) 123 ontsteking, voetensteun bijrijder tevens kluis of voor onderdelen, EZ power elektrische stuurbekrachtiging en kleiner stuur (super snel wendbaar), PU rubbers waar maar mogelijk, enz.
Dit alles heeft er toe geleid dat deze TR250 uitermate goed rijdt (collega heeft nog nooit zo’n goed rijdende TR gereden!!), snel is, sportief maar ook comfortabel, veilig in relatie tot de tijdgeest, in topconditie verkeert en ook nog eens geschikt is voor lange bestuurders!
Complete historie vanaf 1999 wordt meegeleverd. Na de restauratie heeft de auto +/- 10.000 vrije tijds km’s gereden.
De auto staat te koop vanwege een andere tijdsbesteding. Een youngtimer cabrio met een luxe caravan is onze nieuwe belevenis.