Klassieke koelvloeistof motoren

Koelvloeistofsystemen van motoren

Water gekoelde motoren zijn favoriet in de klassiekers. Met waterkoeling kun je veel gerichter en effectiever koelen dan met lucht. Waterkoeling is veel gecompliceerder en verlangt goed onderhoud

Wel of niet rijden in de winter?

Elke auto is op de weg gekomen met de bedoeling om die te laten rijden. Nadat een nieuwe auto decennia lang zijn dienst voor een of meerdere eigenaren heeft bewezen kan er een andere status voor de auto ontstaan.

Bedrijfspand GCS

GCS is heropend in Hoogeveen

carburateurs

Wat is Vapour Lock?

Wat is Vapour Lock? Vapour lock is niets meer of minder dan de gasbel die ontstaat bij het overgaan van de vloeibare naar een gasvorm van de benzine. Die overgang van vloeibaar naar gasvorm gebeurt op het moment dat het kookpunt van de benzine wordt bereikt. Vapour lock heeft een directe relatie met temperatuurstijgingen van […]

Hoofdschakelaar

In onze klassieke auto’s zijn heel wat stroomverbruikers ingebouwd die voor allerlei functies zorgen. Een belangrijk hulpmiddel om storingen te kunnen oplossen is een elektrisch schema specifiek voor jouw merk, type en bouwjaar klassieker en feitelijk onmisbaar.

carburateurs

Vloeistoffen in klassieke auto’s

Er zijn heel wat verschillende soorten vloeistoffen die nodig zijn om een klassieke auto goed en veilig te laten functioneren. En elke vloeistof heeft zijn eigen specifieke functie in de auto. De vloeistoffen moeten aan de fabrieksspecificaties voldoen en altijd in voldoende hoeveelheden aanwezig zijn.

De koppeling

De koppeling vormt de verbinding tussen de motor en de versnellingsbak. De koppelingsplaat is ingeklemd tussen het vliegwiel en de drukgroep. Het vliegwiel en de drukgroep zijn aan de motor (krukas) verbonden en de koppelingsplaat is aan de versnellingsbak (met spiebanen op de prise-as) verbonden.

Comfort- en veiligheidsverhogende aanpassingen

Eén ontwikkeling van zo’n 10 jaar geleden is de elektrische stuurbekrachtiging van EZ Powersteering die onder het dashboard wordt gebouwd in de bestaande stuurstang.